Clinic

Nu har jag hittat något nytt, Clinic i fotgående, "En clinic innebär helt enkelt ett föredrag helt inriktat på praktisk undervisning. Som åskådare kan du titta och ställa frågor". Det är Eva Bodstöm som håller i den. Har tidigare varit och lyssnat på ett föredrag med henne samt att jag gillar hennes bok kontaktkontraktet. Vad jag förstår på inbjudan ska hon ha 3 hundar/ekipage att demonstrera och visa med. Ett ekipage som precis börjat träna in fotgående, ett ekipage som inte hittar rätt position och till sist en hund som piper.
Det är inte förrens den 25 november så det finns fortfarande tid att anmäla sig om någon annan vill hänga på.

Innan dess ska jag gå på föreläsning på Nacka brukshundsklubb, den 25 oktober ska Maria Hagström komma dit och prata. Jag har hört så mycket gott om henne så det ser jag också riktigt mycket fram emot.

Själv har vi tränat lite fotgående, mitt mål är att träna det lite varje dag. Jag har svårt att knäcka den nöten men attans om jag inte ska klara det.......

Det roligaste både Ella och jag vet just nu är kryp. Det här med att börja ett nytt moment helt från början. Ta fram en klicker och fundera ut hur vi ska ta osss från 0 till färdigt moment, läsa lite och prova lite. Då är träning som roligast. Jag borde alltid ha ett nytt moment på ingång. För Ella blir verkligen glad av att träna med klicker och komma på vad hon ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0