Ännu en kväll på brukshundsklubben

Fortfarande lika glad, vinden vänder och det börjar vara kul att vara på klubben, fler att snacka och träna med. På måndagar är det både Rallylydnadsträning och jourträning i lydnad. Gemensam platsliggning och därefter en duktig instruktör som tävlar både lydnad och bruks (lk3 och Elit spår) med många goda tips.
Idag diskuterade jag budföring med henne. Fick två bra trix att träna in.

1. När jag går fram till mottagaren ha en godis i handen som jag lämnar över med en handskakning (luras, javisst :-), på tävling se till att handskaka med mottagaren då också.

2. Be mottagaren klappa Ella på insidan, vilket betyder att mottagaren inte böjer sig över Ella.

Jag fick till ett antal bra skick både med instruktören och en annan tjej, inte mer än 10 meter, men nu ska vi bygga stadga i att sitta bredvid okända. NU ska jag bara våga fråga alla jag träffar om hjälp att träna med. Säkert bara jag som har problemet, jag blir ju glad när någon frågar mig om hjälp, så det är nog likadant för andra.
Jag måste bara komma över "ribban" och fråga.

Tränade mest fotgående, något bättre. Nu ska här nötas.
Fjärren är ok, men den brukar inte vara något problem.
Läggande under gång, har kommit in i någon testfas och lägger sig innan mitt kommando, men ofta kastar hon sig ner på marken. 
Mer hann vi inte träna ikväll, nu är det vinterkläderna som gäller.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oops ett inlägg till medans jag skickade en kommentar.Får bli en till då. Du VÅGAR.

Kram igen

2010-10-18 @ 21:34:09
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Lina & Dolly

Hejsan!

Nu har jag skrivit lite om MH:et.

Kram Lina & Dolly

2010-10-21 @ 14:16:47
URL: http://thelifeofdolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0