Zithund

har vi fått hem idag. Koppelpromenader i skogen är ingen hit, men det gäller att göra båda hundarna nöjda och glada. Så morgonpromenaden består av en del där Ella får gå lös, Ensam går hon lika fint som i koppel, Det enda jag måste tänka på är att stanna och vänta på henne när stannar, för annars galopperar hon lätt i kapp mig. När vi kommer till skogen byter jag då hund, Zita får gå lös meddans Ella kopplas. Ella är mycket lättare att ha i koppel. Men jag har inte lika bra koll på zöta Zita som idag har döpts om till Zithunden eftersom hon hittade en stor bajshög övertäckt med löv, så jag såg den inte. Där rullade hon sig i godan ro, så när vi kom hem blev det sanering.

När vi ändå håller på att ge Zita smeknamn så kan ni få veta vårt andra smeknamn på den lilla princessan (för 95% med den hunden är jättebra, hon är verkligen en topphund) Zkatan är det andra namnet hon går under. Jag brukar beklaga mig för att Ella kan sno saker och kalla henne skata men Zita är flera snäpp värre :-) (Detta är troligen ett drag från mor Moyas sida) Zita har hittills tuggat i sig 1 paket hundgodis (som Ella vann på tävling och inte var intresserad av), en hel ost (på några sekunder, medans Martin vände sig om för att rumstrera i kylen), Ett paket seranoskinka(som jag glömt framme), men det är det enda vi ertappat henne med, det finns säkert fler fynd hon gjort. Detta blev jag endå varnad för så jag har hållt rent på bord och bänkar.

Hon är en helt zuverän, zpektakulär,ztollig, ztudsig, zötnos den där Zita 

Kommentarer
Postat av: Katarina med Zoë

Hahahaha. Kärt barn har många namn. Hur ska du kunna klarar av att lämna tillbaka henne...?

2010-11-05 @ 12:14:21
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha, zkatan har tydligen nått nya höjder för hon har aldrig snott något så länge vi har varit hemma förut. ;-) Ja, vi brukar själva kalla henne för Zita-skita, hon kan bli riktigt skitig ibland, framför allt sedan hon hade valpar!



Men men, hoppas ni har det bra och snart syns vi ju igen, så fort tiden går...



Kramar fam. Spongberg

2010-11-05 @ 23:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0