Studiebesök och Traiballkurs

Igår var det kurstillfälle igen i Traiball.
Nu har löpet slagit sig på Ellas hjärna. Fokus på allt utom sin matte och uppgiften. Nåväl hon gick ut till targeten vände upp och väntade om vi minskade avståndet. Men jag vet att hon kan men hon behöver mängdträning.
Dock klarade hon av att ha bollen riktigt nära targeten. MEn efter att ha blivit kommenderad att putta och puttat två gånger blev hon för ivrig och väntade inte in kommando. Nu har vi 2 veckor på oss till nästa kurstillfälle och då får vi hoppas hon kommit ut ur dimman. efter kursen stannade vi kvar och tränade lydnad. Det var jätteroligt och vi var 4 stycken. Vi körde platsliggning, som jag körde i 3 minuter medans de andra "störde" genom att köra 2 minuter, dock körde jag helt synligt (iom löpet) Ella låg trygg som en stock, nr de andra gick tillbaka lyfte hon inte ens på huvudet. Sedan kommenderades vi i lite olika klasser, hon som kommenderade är en Nacka BK tjej som "tränade" för att hon skulle vara tävlingsledare dagen efter (idag), vilken tur vi hade. Ella och jag körde fritt följ, apportering, ställande under gång och fjärren.

Imorse vaknade jag 5:45 utan väckarklocka, upp frukost och promenad med ella. Sedan drog jag iväg på studiebesök till Nacka BK, lydnadstävling. 5 hundar ställde upp i tvåan (6 i ettan). Tur som en tok har jag och får sällskap av tävlingsledaren och domaren när jag gör mina studier, tävlingsledaren är men kurskompis i traiball och hon tävlar i 3an med sin Pumi. De svarar snällt och utförligt på domarens bedömning och regler, hur bra är inte det :-) Hem peppad som bara den kör jag fotgående med kortekoppel, många höger och vänstersvängar blev det, sedan körde jag läggande under gång, apportering och fjärren. Kanske, kanske kan vi vara tävlingsmässiga till Juli, motivation har jag fått och Ella kommer förhoppningsvis ut ur dimman snart :-)

Det vore så roligt. Håll tummarna

Kommentarer
Postat av: Kickan

Va kul ni verkar ha det när du beskriver era träningar,du kan snart ha egen kurs:)tycker det skulle svårt att komma i håg allt men det är väl en träningssak försås.Jag trodde oxå 8 valpar först men på ultraljudet såg vi 5 så man vet aldrig,spännande är det,ha en bra kväll Kickan

2010-05-29 @ 17:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0