En vallande vattenhund

Idag har det varit perrofest i Smedjebacken hoppas ni har haft det lika underbart som jag.
Jag hörde att det vara över 60 hundar anmälda, jätteroligt och imorgon är det första agility KM i klubbens historia :-) Jattekul, ni är så duktiga Nanna, Anneli m.fl.

Själv har jag som tradition varit ute och paddlat. Samma sträcka som vi tog när Ella var liten valp.
Vi började lite tvekande i torsdags eftersom prognosen förutspådde regn och regnat har det, men vi har inte fått en droppe på oss. Det har regnat efter att vi slagit läger och fått nattskydd, helt perfekt och till och med lite mysigt att ligga och höra regnet smattra mot taket eller tältduken.

Vi har paddlat utanför Norrtälje i Kolarmoån. Ella upplever jag har en hel del vall i sig och har jobbat hårt att försöka ha koll på de 4 kajakerna vi har haft. Kajaker är lite vingligare än de tidigare använda Kanadensarna men det fugerade fint i alla fall. I morse tänkte jag att Ella inte hade fått så jättemycket motion men massor av hjärnaktivitet att försöka hålla koll. Men nu får jag revidera den tanken. Idag fick hon både motion och hjärngympa. När vi inte kunde hänga med i samma tempo som husses kajak så tog hon saken i egna tassar, hoppade i och försökte valla husses kajak. Hon simmade långt, Flera hundra meter innan hon gav upp. Hon simmade och vi paddlade på sidan av henne, snabbt gick det, med svansen som ett litet roder :-) efter några hundra meter fick jag hjälpa henne upp i vår kajak, vingligt och väldigt blött. Tur att hon hade flytväst annars hade jag inte haft en chans att lyfta upp henne. Inte lärde hon sig mycket av det, Efter en stund gjorde hon ett nytt försök, även denna gång fick jag hjälpa henne upp.  Bilder från resan kommer senare när telefonen är laddad.

Kommentarer
Postat av: Katarina med Zoë

Hahaha!!! Heja Ella. Och stackars Ella. Vilket bootcamp hon hamnade på. Undras hur det gått med Zoë i vattnet på detta sätt. Vallningen har hon i sig men ingen svans till roder....



Katarina

2010-05-16 @ 13:57:17
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Peppar

Vi vill se!



Vi vill se bildbevis på Susa som hivar upp 20 kg Ella i en vinglig kajak - det måste sett festligt ut!

2010-05-17 @ 14:25:05
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0