Mycket att göra,

ja, man skulle kunna tro att jag sitter och solar fortfarande men det är mycket nu.
Jobbar många och långa timmar, med flera deadlines att hålla. Samtidigt som vi håller på att lansera nya Perroklubbens hemsida, vilket är kul men det vore roligare om vi gick live med en färdig och granskad sida.
Tur att Ki är så duktig på att ösa in material, Men jag måste försöka få till mina delar :-)
Dessutom har jag hjälpt kusinen med inbjudningskort till bröllop och en hemsida till jobbet.
Alla jobben är jätteroliga men varför kan de inte komma en i taget.
Det är orsaken till att det varken blir mycket hundträning eller bloggande.

Sanna behövde hundvakt så i helgen fick jag sitta och räkna ut när Ella ska löpa nästa gång. Om jag räknat rätt så blir det i början på maj +/- någon vecka. Det gjorde att jag också kunde komma till skott och bestämma mig gällande tävlandet (Lydnad). Målsättningen är att vara klar för debut för lydnadsklass 2 till Gränna, då har jag hela våren och sommaren på mig att lära in de momenten :-) Då återstår frågan om jag ska tävla något mer i Lydnadsklass 1 innan löpet. Det innebär tävlingar i april och hur kommer markerna och vädret vara då?
3 veckor innan start måste man ju anmäla sig och det kan hända mycket väder och snömässigt på 3 veckor.
Undrar hur platsliggning och läggande under gång funkar på dyblötmark. Ja, den som väntar får se. Snön hade inte varit något problem i alla fall.
Sen har jag ju satt upp att starta en appeltävling (ganska tokigt med hela maj borträknat) men hemmaklubben har en apell/spår tävling första helgen i oktober, vi får satsa på den.
Jag har anmält mig till Apollogruppens traiballkurs, vore kul om jag kunde få med mig några kompisar, det är samma instruktör som vi hade prova på Rallylydnad med. Kursen hålls i Huddinge.
Sista målet jag satte upp var att starta en öppenklass viltspår också. Men den planerar jag närmare när snön försvunnit och vi hunnit träna lite.

Nu kan det dröja ett tag innan ni får höra mer från oss.

Kommentarer
Postat av: Petra & Lufsen

Ja du varför är det alltid så att allt kommer på en gång.För oss drar det i gång i Maj,i alla fall så är varenda majhelg bokad .Och nu så börjar vi fylla på April också. Men det är kanske så det ska vara först ingenting och ingenting och sedan allt .Ha det bra och sköt om er och stressa inte ihjäl dej nu.Kramar från Örebro.

2010-03-17 @ 09:36:40
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Susanne

Det är jobbigt när det hopar sig - men gör du ett lika bra jobb på de andra ställena som du gör på klubbens sida är du ett stort fång rosor värd!

Vi syns och hörs i cyberrymden (och kanske på riktigt, vem vet) när du återkommit till hundvärlden.

Ta det lugnt och var rädd om dig! (Kom kanske inte från rätt nylle... hur tar man det lugnt?)

/Susanne

2010-03-17 @ 22:21:36
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0