Imponerande hund

Varje gång jag hittar på någon ny grej med Ella blir jag imponerad. I helgen är vi i Säfsen, Ella har fått följa med för första gången då jag bestämde mig för att skippa slalom och istället köra långfärd. Jag har goda förebilder i Calmigos hund Dita med matte som berättat hur duktig hon är men jag har aldrig kört själv med Ella. Igår när vi kom upp hit gick vi och tjuvkikade på spåranläggningen och hittar en skating och hundspår på 12 km. Skulle vi våga.......
Jag är extremt ovan skidåkare med en hund som aldrig sprungit bredvid ett par skidor.

Men som vanligt Ella greppade läget direkt och drog mig i 3 km. Folk stannade och tyckte det såg så härligt ut då Ella såg så engagerad och glad ut :-). Efter 3 km så släppte jag Ella lös så hon fick springa i eget tempo vi körde ytterligare 7 km. Sen tog vi rast och jag var helt slut redan träningsvärk i muskler jag inte visste att jag hade.

Sista km spännde jag fast Ella så hon fick dra mig tillbaka till bilen. Vi var ute i ca 2,5 timmar tillbaka till vår fina hyrda stuga. Några timmar senare får springer Ella iväg med Maria och Mats på skidor för att ta ett litet spår på 3 km. De åker fel någonstans efter vägen och vänder när skylten visar att de kört 4 km. Totalt blev det 2 mil för Ella, men hon var lika glad för det och nu har hon slocknat helt.

Totalt är vi 7 personer i stugan min guddotter på 3 år med familj och Johan, Maria, Mats och jag. Spännande med en 3 åring då Ella inte är så van vid små barn. Men hittills har det gått jättebra.

Kommentarer
Postat av: Petra & Charlie

Låter otroligt härligt! Fast här nere börjar vi skymta våren, även om det är ganska kallt på nätterna fortfarande och det känns väldigt skönt! Petra

2010-03-07 @ 16:26:46
URL: http://charliesblogg.aberlours.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0