Över stock och sten

Jag överdriver inte, Sanna hade lagt ett viltspår åt oss i sina hemmatrakter, mycket nyttigt och ibland svårframkomligt. Rakt in bland granruskor, där jag tvivlar på att ens en liten bambi skulle ta sin tillflykt och över fallna träd som även jag fick klättra över, men spännande var det :-)
Klöven hittade vi och festade på älgköttbullar som Sanna gjort till våra duktiga viltspårare. Spåren hade legat mellan 10-12 timmar och var lite kortare än fullängd. Ella började med att "insupa" atmosfären i nya skogen, ringade lite vid start men gick sedan bra. Lugnt och säkert, fast Sanna måste nog lära sig snitsla lite mer eftersom vi båda är ganska glömska :-), 3-4 vinklar hade hon fått in och ett bloduppehåll, Ella jobbade bra hela vägen med nosen i marken, ringade för yvigt i en av vinklarna men jag är mycket nöjd.

Peppar jobbade också igenom sitt spår. Började lite ringrostigt (första spåret i år) men efter lite ringande kom han igång bra, Bästa viltspår jag sett honom göra. Nu är han riktigt på G. Några spår till så.......

Efter spåren tog vi en promenad runt sjön och skulle därefter fika. Sanna skulle ha med sig thé och muggar medas jag hade med mig muffins. Vi hittade en bänk och började duka upp, muggar, muffins men var fanns théet? Kvar i Sannas kök :-) Packa ihop och förflytta oss hem till verandan.
En riktig sommarkväll.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Vad duktiga ni är. anlagsprov?När? Känner igen det där med att snitsla för lite. Jag är helt värdelös på det och verkar aldrig lära mig. "Där ja ,den där stubben ser man ju så då behövs ingen snitsel".....sen när man går med hunden så är allt borta :). Ha det så gött i sommarvärmen. / Anna

2010-06-23 @ 09:35:42
Postat av: Petra

Duktiga ni.Tycker det är okej att glömma vissa saker.:-) Vad kul att ha någon att träna med.Kramar på er Petra m Flock

2010-06-23 @ 22:40:47
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Peppar

MIn matte säger att man inte ska snitsla så mycket för hundarna lär sig kolla på dem. Och på prov är det inga snitslar! =)

Dessutom var det bättre att fika på vår altan, för blommorna är så vackra! (Ja, ja, det är bara för att skyla över mattes glömskhet!)

/Peppar

2010-06-24 @ 11:46:11
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0