Varmare blir kallare

Nu börjar temperaturen krypa uppåt men konstigt nog frös jag mer igår och idag än jag gjort när det varit betydligt kallare. Tror det beror på att det är mycket fuktigare nu. Idag har Ella stannat hemma med husse då jag var och jobbade. När man är van vid att ha hunden med sig hela dagarna känns det konstigt när hon inte är med. Nästan som om man vore halvklädd eller något. Man vänjer sig så otroligt mycket över sällskapet. Det är lite svårt att förstå hur det var innan man hade hund. Maken knotar ibland om att vi fått ett nytt småbarn exempelvis idag när vi fått hem och skulle skruva ihop en soffa. Ella ville helst vara mitt i smeten med risk för att få något tungt i huvudet eller på tassarna. Hela tiden fick man be henne flytta på sig för att komma fram.
Idag bokade jag tid i Nacka ridhus till Sanna och mig för att få mer miljöträning i den miljön. Dock blir det inte förrens nästa helg. Men det ser vi fram emot annars kommer träningen på brukshundsklubben igång på söndag och sedan tänkte jag försöka smita iväg till Norsborgs hundklubb på torsdag.

Nej nu ska här sovas, vi har försökt börja ett nytt liv och komma iväg till jobbet tidigare på mornarna dessutom med buss. Så då gäller det att gå till sängs i tid.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Vilka coola (just det) film-klipp!

Man får valp-frossa när man ser små-tjejerna!

Peppar har tokat till det igen, läs mer på bloggen!



KRam,

/Sanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0