Kallt men härligt

Har idag haft frossa i att läsa alla bloggar. Det verkar inte bara vara Ella som i mellanåt går på 3 tassar i kylan.
Vi kör långa morgonpromenader, Mats tar en lunchpromenad på isen sedan blir det bara kiss promenader utöver det. Ella får jobba ordentligt när vi är ute för att göra av med all den upplagrade energi hon har då det inte händer så mycket. Mats filmade lite i sin mobil. Tänkte göra ett försök och lägga in ett videoklipp, det har vi aldrig gjort förut.
Få se om vi kan få detta att fungera, det vore roligt.
det kliar i mina fingrar att få sätta saxen i Ella. Hon har mycket lång päls, men samtidigt tycker jag att det inte ska vara -20 grader ute då. Inte utan täcke (som vi inte har) funderar starkt på att köpa ett Back on track men vi får se.
Det har blivit minimalt med träning de sista dagarna. Vi har fräschat upp Ellas ställande under gång, inkallning och läggande under gång. Dessa har ju tidigare varit riktigt bra, förutom avslutet på inkallningen som under ett tag var för vid. Senaste gångerna har Ella dock inte haft en aning om hur man stannar och står. Hon försöker göra mig till lags på alla sätt hon kan komma på. Men att frysa i stå har inte varit en av dem. Men i fredags fungerade det faktiskt riktigt bra. Jag fick plocka fram bollen igen men behövde aldrig kasta den ens utan poletten trillade ner direkt. Jag har tänkt mig träna ett pass varje dag på jobbet. Det blir inga långkörare utan några övningar varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0