Bästa störningsträningen

Nu är det trottonhelg. Vi har tagit det lugnt från arbete så gott det går. När man jobbar på en liten firma får man ju rycka ut när det behövs oavsett tidpunkt eller dag. Så lite jobb har det blivit. Annars har vi varit nyttiga och rensat i garderober, färdigställt kök och pysslat med annat. Isen har lagt sig på sjöarna runtomkring till makens glädje. Så igår åkte skridskorna fram och maken tog lunchpromendaen på den plogade banan runt sjön. Ella gillar det här med att springa bredvid i full fart. Hon får bra motion av detta. det bästa är attt det ligger ett tunnt lager snö ovanpå isen så den är inte speciellt hal. Det blev två varv runt sjön sedan hem och vila.
Innan jag tog kvällspromenaden gick jag igenom en garedrob där våra stövlar, skridskor och pjäxor  huserar. Hittade då ett par skridskor som passade Johan så det blev en tur till ner till isen igen på kvällspromenaden.
Ella gillar ju att valla så hon fick ligga i. Mats åkte åt ett håll, Johan åt ett annat och jag rörde mig i olika riktningar:-)
Först stoppa Mats, sedan till mig därefter stoppa Johan från att försvinna. Så höll hon på tills jag tyckte det var nog. Då körde vi några fokuseringsövningar på mig, lritt följ, läggande under gång (ser att jag missat att träna det på länge för det var inte helt lätt :-( ) oc platsliggning med hussarna åkandes runt runt, pratandes tjoandes och lekandes. kan man få bättre störningsträning.
Den plogade banan runt sjön var lite knaglig men de har ckså plogat en ishockeybana där vi höll till och isen var bättre. få se om jag får med mig familjen idag igen. För det är dax att öka tempot i träningen, vi har varit alldeles för lata alldeles för länge och om vi ska uppfylla måleet att starta i lydnadsklass två efter sommaren måste jag ju klara åtminstone en lydnadsklass 1 innan och hinna lära in de nya momenten.
dessutom måste jag ta hänsyn till Ellas löp i maj vilket förkortar tävlingssäsongen för oss. För att inte tala om båtförberedelserna, oj, oj, oj,

Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Hej

Ja, det är inte så lätt att träna lydnad i all snön.

Ja, att blogga är ju jättekul och jättelätt! Att jag inte har börjat tidigare! Det är Elinas förtjänst att vi har bloggen nu. Hon har fixat allt. Jag behöver bara skriva och ladda upp bilder(ibland gör hon även det åt mig :-)).

Nej, Moya bryr sig inte om kylan. Men vi kunde spara 13 mm päls så hon var ju inte superkal. Men vi har ett täcke till henne när vi ska vara ute länge. Hon fick ju vattensvans vid två tillfällen när hon var yngre så vi köpte ett smidigt täcke då. Hon bryr sig inte ett dugg om det. vi hade det nu de två första dagarna när vi var ute för att det blev så stor skillnad.

Kram

Ulrika

2010-01-05 @ 16:39:52
URL: http://calmigos.se
Postat av: luckeboi

Vilken/vilka var din favoritlåt 2009 som du "lyssnade sönder"? Berätta :P

2010-01-05 @ 16:53:34
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Ka

fin blogg :)

2010-01-05 @ 17:07:59
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Allt bra med dig i dag?

2010-01-05 @ 17:20:39
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

så söt header :D

2010-01-05 @ 17:21:55
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Syrran

God fortsättning. Hoppas byorna passade, de kan väl behövas nu när ni är ute så mycket

2010-01-06 @ 16:19:54
Postat av: Petra

Vilket träningspass ! Helt perfekt,tycker jag att det låter.Kan man boka tid hos dej och skicka över Lufsen .Hihi .God fortsättning på er .Kramar Petra & Lufsen

2010-01-07 @ 09:54:14
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0