Äntligen en trött Ella


Idag ännu en dag när jag äntligen tömt kameran.
Vi ar lite problem med för få datorer, sladdar, laddare mm i vår familj med 5 datanördar :-)
Så ibland blir det lite fördröjning. Kameran följde faktiskt med på förra Söndagens Perropromenad, men den fortsatte snabbt vidare till Kaknästornet med Mats och Johan. 



Det blåser ordentligt på de öppna fälten och är några grader -, så vi gömde oss bakom filmhuset. Lite tokigt då några t.o.m. missade oss, men som tur var hann i kapp oss under promenaden.

Johan hittar oss inte på fältet men efter lite konfererande över telefonen får han reda på att vi dragt in i skogen. Kan du se oss?


Väl ute på fältet igen ar jag blivit "beordrad" att gå mot en staty. Här ser ni oss alla på väg ut från skogen. Jag ar ritat pilar på mig och Ella :-)





Nu börjar vi närma oss slutet av Gärdet se så nära stan vi är :-) Bilderna håller kanske ingen högre kvalitet men de är lite roliga tycker jag med oss som små myror därnere.



Direkt efter promenaden åkte jag ju hem och klippte Ella. Dagen efter åkte jag och köpte ett lika fint täcke som Peppar har. Ella var inte riktigt bekväm med Täcket men efter två promenader är det helt ok. Nu behöver ju Ella inte täcke hela tiden men jag ville vara redo ifall det ska bli -20 grader nu igen eller framöver när vi förhoppningsvis är ute mycket.



Igår kväll körde vi genrep inför nästa helgs tävling. Vi hade bokat ett ridhus. Hundarna gillade det verkligen.
Bäst var det väl att leka och jaga varandra. Det var ju lagom temperatur där inne också.


Det var ett stort ridus så vi körde träning båda samtidigt och avslutade med att kommendera varandra. Peppar ser riktigt bra ut nu :-)
För Ella och mig gick det inte alls :-( Ella är otroligt het, lyssnar inte riktigt utan försöker göra allt för att få en godis. Hjälper inte det juckar hon..............
Hennes hormoner ligger troligen på topp fortfarande, Peppar tyckte hon luktade jättegott nästan bättre än när hon började löpa. Fot blev liggande, hon buttar på mina händer, tjuvstarta vid inkallning och vill så väl. Frustar och nyser vid linförighet. Hon satsar verkligen järnet. Phu, hur ska jag tygla detta "monster".
Jag skulle behöva "driva" skendräktigeten ur henne också. Har försökt genom att minska maten oc vi jobbar med att motionera henne mer.

Idag bestämde jag mig för att jobba med motionerandet, vet dock inte vem som fick värsta dusten jag eller Ella.
Först en timmes morgonpromenad. Sedan ut med Mats och Johan skridskoåkning på isen. Inspirerad av Nanna och Sheela la Serinita så åkte dragsele, lina och pulka fram. Ella har aldrig dragit pulka förut. Men efter 10 minuter såg det ut som om hon inte gjort annat. Först hade vi bara fikaväskan i pulkan, sedan fick Johan hoppa i när det lutade lite nedåt, JAg sprang bredvid Ella oc Mats puttade lite på pulkan. Väl nere på isen ville Johan och Mats åka lite utan Ella. De drog ett halvt varv runt sjön medans Ella ynkade rejält. Hon gillar inte att inte få hålla ihop flocken (också värre nu när hon är skendräktig) Då lät jag henne springa med mig som "ankare" hela vägen till Hussarna. Hon jobbade hårt och jag fick springa med för att inte det skulle bli för tungt för henne. 


Efter allt detta dragande fick vi en välbehövd fika. När vi kom hem la sig Ella direkt i sackosäcken och låg stilla tills det var dax för middag. Äntligen ar jag lyckats trötta ut min hund.

 

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5203936




Kommentarer
Postat av: Anna & Rolex

Det låter som du har en riktig krutdurk du. Vi kan ta lite för här går det långsammare. Jag har fått en Ferdinand. Men idag på träningen gick han RIKTIGT bra.Kul att se en till krulltott i PM:et. Kommer ni? / Anna

2010-01-25 @ 10:56:29
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Petra

Ja du dom har en hel del energi krullisarna.Lufsen skulle nog kunna jobba mycket mer än han får göra med mej.Som tur är så ligger han mest och sover när vi är inne i alla fall.Förutom när vi äter eller öppnar kylskåpet.Han skulle kunna äta mycket mer också om han fick.

Ha det bra Petra.

2010-01-27 @ 12:04:53
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Nanna

Hej på er!

Kul att ni fick inspiration av vårat pulkadragande:)

Härligt att se hur snabbt de fattar galoppen.

Sheela ser otroligt rolig ut innan hon kommer igång.

Eftersom selen killar på ryggen så ser hon ut som en vild rodeo häst...slår bakut och kör bocksprång..haha.Vi fick oss ett gott skratt (bakom ryggen på madame;)Ella och Carizma låter rätt lika i sättet när de är övertända vid tränng må jag säga, har sett flera symtom ovan när vi har tränat ihop!!Många lycksparkar från oss till eran kommande tävling.Kram Nanna

2010-01-28 @ 08:42:19
URL: http://la-sirenitas.se
Postat av: Fanta m flock

Oh va härligt!Det måste ha varit en lyckodag för Ella.Vi pratade just om det här hemma att man blir imponerad av deras outröttlighet(heter det så??)Vi skulle nog kunna "tappa" saker eller kasta bollen hur många gånger som helst...och Fanta skulle glatt hämta,med samma glädje även den hundrande gången!Och se hur det bara lyser i ögonen på henne,det är otroligt.Vi vill också prova pulka,vad har ni för sele och lina?Lycka till på tävlingen,vi håller tummar och tassar!Kramar Fanta o co

2010-01-30 @ 08:33:56
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Ulrika C

Hej.

DEt är så kul att läsa om era äventyr och träning! Så fin Ella är i sitt nya täcke! Verkligen!

Är det möjligtvis så att ni tävlar i helgen? Lycka till i så fall!

Kram

Ulrika

2010-01-30 @ 21:06:00
URL: http://calmigos.se
Postat av: Peppar

Vilka roliga bilder! Om man ser på bilderna så kan man förstå att det inte går bra på tävlingen. Vi leker ju bara på träning =) Men man ska ju ha en positiv attityd, så det är nog viktigt.

Snö i all ära,nu längtar ialla fall jag och matte till våren!

/Peppar

2010-02-04 @ 21:35:54
Postat av: Susanne

Såg på Calmigos blogg att ni lyckades idag. GRATTIS!!! Bra jobbat - och vilka superpoäng!

/Susanne & co

2010-02-07 @ 20:14:32
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0