Innefrysta

I morse var vi riktigt duktiga jag och ELla. Vi kom iväg som vanligt arbetande folk :-) Klockan 8:30 stod vi uppe vid bussen och väntade och väntade och väntade, efter över en halvtimme gav vi upp tittade på mobiens webb och såg att det var "stora störningar" samt att vår tunnelbana till jobbet var avstängd. Eftersom dagen var "kundlös" så beslutade jag mig för att gå hem igen. Mats berättade att det var -21 grader, jag som hade släppt iväg Martin med en tjocktröja på sig, usch vilken dålig förälder man är, men han är ju faktiskt 17 år så han lär sig vä :-). Ella tog sitt koppel i munnen och ledde mig raka vägen hem.

Bild tagen genom fönstret. Vi har ett kompostgaller utemed häcken som är helt begravt, snart så syns väl inte fotbollsmålet heller,

Så dagen bestod till största delen av inneaktiviteter. Ella fick träna lite trailball


Hon är jätteduktig, väntar på signal sedan sätter hon full fart, hallen får duga för att få in tekniken.
Tipsen vi fick med oss från helgen är att träna hunden på att putta bollen mot mig och att få Ella att putta långt ner på bollen. Det här ska vi fortsätta med, Både Ella och jag tycker det är jätteroligt.

När vi enda hade klickern framme så körde vi lite ligg på filten. JAg har fortfarande inte kommit i mål med min dörrträning då löpet kom i mellan. Ella blir mycket mer vaktig under sin "dräktighet" och "valpning". så jag har avvaktat men tycker att hon kommit ur det värsta så det är dax att backa tillbaka och köra ett race igen.

att lära in små saker med Klicker är en så bra hjärngympa för innomhus aktiviteter. En annan övning vi håller påmed är att stänga toadörren. Av någon anledning har familjen en förmåga att lämna den öppen. Då kan det vara bra med en hund som hjälper oss stänga den.
Nu kan jag sälla mig till skaran som vill att snön ska försvinna så vi kan komma igång med utomhusaktiviteterna ordentligt.

  

Kommentarer
Postat av: Lina & Dolly

Hej!

Ja, det vore roligt att gå "public" :) Har haft lite mycket att göra den senaste tiden men nu är blogg på i fullgång igen! :)

Kram Lina & yrvädret Dolly. :)

2010-02-22 @ 23:53:43
URL: http://thelifeofdolly.blogg.se/
Postat av: Ulrika Calmegård

Hej

Bättre lycka nästa tävling! Så kul det ser ut med den stooora bollen :-)

Det har vi inte provat än...

2010-02-23 @ 08:53:19
URL: http://calmigos.se
Postat av: Petra & Charlie

Hej på er! Charlie brukar också putta igen dörrar, t ex dörren till skafferiet. De är ju riktigt starka också, man får se upp så att det inte blir en dörr i huvudet. Hälsningar Petra & Charlie

2010-02-23 @ 18:52:27
URL: http://charliesblogg.aberlours.se/
Postat av: Petra & Lufsen

Hej på er i vinterkylan.Ja ni kom ju upp i tid i alla fall.Det där med bollen kanske man skulle prova,vi har ju faktiskt 2st ligger i källaren.

Kram på er.Petra & Lufsen

2010-02-24 @ 16:08:56
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0