Äter hästbajs

Tja, då var dagens tävling avklarad. 150,5 poäng blev det. Ella kändes jättebra i uppvärmningen och fixade platsen och tandvisningen galant. Svansen var viftandes hela vägen in, vi fick vänta in tävlingsledaren någon minut innan linförigheten började. Då helt plötslig blir Ella okoncentrerad och söker sig ifrån min vänstersida. Lite pill så är hon tillbaka men Linförigheten var usel. hon gick före och efter och vid något tillfälle satte hon sig inte ner. Helt disträ. Av med kopplet och vi skulle köra läggande under gång. Ella kommer med mig men lägger sig inte, jag blir blockerad och får inte iväg ett dubbelkommando. Ella kollar hela tiden bort mot stället där vi började linförigheten. Sedan fokuserar hon ganska bra. När vi går till stället där apporteringen är (ungefär samma ställe som startpunkt för linförigheten) då drar Ella iväg, ni må tro jag blir snopen, Det har inte hänt på jag vet inte hur länge. Förbi startpunkten för linförigheten fram till dagens läckerhet.......
Fräscht  hästbajs. Ella står i godan ro och tuggar. Jag tar ett steg närmare, Ella hoppar undan. Tävlingsledaren går och plockar upp resterande hästbajs. Så Ki, jag borde ha följt ditt råd och plockat hem hästbajs och använt som störning.

Moment Pudelklubben Nedan Siljan Lö Nedan Siljan Sö Apollogruppen
Platsliggning 10 10 10 10
Tandvisning 10 10 10 10
Linförighet 5,5 7 7 6
Läggande 0 10 9,5 0
Inkallning 9,5 9 10 8,5
Ställande 0 0 9 8
Apportering 10 10 10 9
Hopp över hinder 9,5 9 10 10
Helhet 7 8 9 8
Totalt 126,5 151 182,5 150,5

Vi kom 4 med dessa poäng,det var många hundar som verkade störda av miljön. Så även Peppis som inte ville ligga i det mjuka spånet. I helhetsbedömningen står kommentaren"Äter hästbajs". Men vi får vara glada över att någon rensar bort bajset från tävlingsplan. Förra gången vi var i detta ridhus så var det harvat så bajset blev inte så tydligt.
Nu hemkommen, att ta sig dit och hem gick bra trots varningar om att man borde stanna hemma. Tävlingen var trevlig men ack vad vi frös. 16 grader stod det på termometern på bilen, nordostliga vindar. Förstår inte hur Pelle/Jenny fixade en utomhustävling igår.Det är sällan Ella är berörd av kylan men promenaden vid ridhuset utfördes snyggt på tre ben. Ett av de bakre benen var hela tiden i luften.
Nu blir det inget mer tävlande på ett tag. Vi inväntar nog våren.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, du, att tävla i ridhus med hästbajs hade jag inte klarat! Bella älskar allt som går att äta - ju äckligare desto bättre.

Men 1:a priset är ju inte alls långt borta. Det hade ju räckt med poäng på läggandet!

Fortsätt kämpa på!

Fast utomhus är ju lättare =)



/Susanne

2010-02-22 @ 18:03:32
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0