Hemkommen från veterinären

Eftersom Ella fortsatte halta utomhus (inte inne på plana golv) åkte vi till veterinären idag.  Inga sår kunde de heller hitta däremot rakade vi bort allt hår mellan tramdynorna och idag var hon jätteröd och fuktig. Så det blev en receptbelagd pencillinsalva som ska smörjas morgon och kväll i 1 vecka.

Hypotesen är att tovan Maria klippte bort i lördags mellan trampdynorna har irriterat huden vilket gjort att Ella försökt slicka bort den, som i sin tur har gjort det fuktigt och dant.

Det känns jättebra att det inte var ett skär eller sticksår, samtidigt får jag lite dåligt samvete att jag inte hittat tovan tidigare så hon sluppit få så ont.
Fråga veterinären om hon rekommenderade mig att raka bort allt hår mellan tassarna men det tyckte hon inte, inte mer än att hålla koll så det inte blev tovor, klippa jämsmed trampdynor och möjligen lite mellan tramdynorna. Men håret " torkar ju upp fukten mellan tramdynorna, var hennes svar.
Nu hoppas vi på en förbättring snart så vi kan sätta igång med längre promenader igen och att träna.
Sista gången var i fredags och jag har lagt upp en ny film  och utvärderat vår träning. Mitt problem med 30 cm har blivit problem med 10 cm, men vi har kul och jag hoppas det märks.
Johan, jag jobbar hårt på min fokus och har böjat lägga ihop träningskedjor på pappret, nu ska jag bara ta tag i dem och TRÄNA, varför ska det vara så mycket snö. Bara tassen blir bra så får det vara hur mycket snö det vill, vi ska träna så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0