time-out

Medans Tonåringarna har gjort medeltidsmarknaden osäker har jag, Mats och Johan tagit lite timeout.


I tisdags hyrde vi bil och åkte en runda. Vi hamnade i Slite och tog oss så långt öster ut vi kunde till Smöjen, ett gammalt kalkbrott som numera hade blivit ett antal sjöar med extra varmt vatten. Det var syrran som tipsat oss dit. Lite häftigt med branta klippor och helt klart vatten, eftersom det inte fanns några sjöväxter innebar det att vattnet var extra klart och blått. Efter det åkte vi vidare till Lummelundagrottorna där fick inga hundar följa med så jag och Ella hittade en naturstig vi gick medans hussarna gick en rundtur i grottan. Naturstigen gick i lummig bladskog ner bredvid en å ner till havet och sedan upp och avslutades vid mynningen på Lummelundagrottan. Där även Mats och Johan avslutade sin rundtur.

Igår hyrde vi cyklar och tog en tur upp till Snäck, Ella bestämde takten. Återigen en dag med solsken, killarna svettades vidare i sina medeltidsdräkter. det kändes som om Ella gillade starkt att få dra ut på stegen och travade på ganska snabbt. Vi stannade några gånger för att dricka lite vatten, vilket Ella tyckte var tokigt när vi hela tiden såg havet på vår vänstra sida, men jag envisades. Självklart fick Ella också några bad men oftast fanns det skyltar uppsatta med hundförbud :-(
Väl framme i Snäck smög vi oss efter kanten och badade ordentligt. Jätteskönt tyckte Ella  tills "flocken" började sprida sig. Matte blev kvar men hussarna ville bada där det var mindre sjögräs.
Det var väl ok, men sedan bytte vi så att Mats skulle stanna medans jag och Johan skulle bada, då blev det lite för mycket. Ella knyckte sig ur kopplet och rusade efter stenpiren hoppade flera meter för att komma till den vinklade piren vi gick på såg läskigt ut då Ella även sladdade och höll på att drutta i sjön. 
Snacka om mattegris, husse blev mindre nöjd och jag var bara glad att ingen kom emellan mig och Ella för då hade den personen nog tacklats i sjön.

Efter att ha ätit lunch, druckigt en extra bira (Mats) så cyklade vi hem igen. Efter det så var nog Ella ganska spak och sov mycket gott hela kvällen. 


Kommentarer
Postat av: Peppar

Klänningen var snygg, men verkar olämplig i hundsammanhang tycker jag! =)

Jag förstår precis hur Ella känner sig - och JA, hade någon stått i vägen hade de fått skylla sig själva! Det kanske borde stå i ras-standarden; "utvecklar en enorm kärlek till EN familjemedlem!"

Kom nu hem snart - matte och jag saknar er!

/Peppar

2010-08-12 @ 14:31:30
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Helene

Vilken härlig semester ni har ,det är fint på Gotland!

Vi borde kanske skriva in det ras, verkar ganska vanligt hos våra hundar! Samtidigt är det härligt att vara så uppskattad!!! Ceasar har dock ett litet problem ,då han inte har en enorm kärlek till EN familjemedlem utan till hela flocken(samt vänner och bekanta).Varför kan inte alla vara tillsammans HELA tiden så kan han gå från den ena till den andra och mysa!

Våra härliga hundar!

Ha en skön fortsatt semester!

Helene Ceasar o Cocos

2010-08-13 @ 07:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0