Medeltidsveckan

Jaha då va vi då här i Visby. Idag började medeltidsveckan mycket folk och trevlig stämning.
Bäst gillar jag att sitta och "hänga "på Kapitelhusgården.


Här är Martin, Mats och Martins kompis utanför Kapitelhusgården. Nu har även Mats köpt en tunika sedan har han fått "låna" Martins Cape. Så de som saknade dräkt före lunchen var jag och Johan.



Inne på Kapitelgården hittade vi många utklädda, Hör var två väldigt tjusiga kvinnor.

Här var en man med många vapen :-)


Martin väntar på sin lunch


Mats lunch såg och var jättegod.

Ella var med hela dagen, det var jobbigt att hålla ihop flocken när det var så mycket människor.


Här sitter hon och väntar vid marknaden på resten av flocken.


Efter att ha köpt en vacker klänning till mig så var det dax att vandra hem och vila lite innan kvällens äventyr, med musik, eldar och mjöd.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Ella då - får inte hon något medeltidskt? Medeltida köttben tex - jag har hört att man fick typ en halv oxe ...

Och så vill vi se idolbild på matten med vacker klänning på!

/Peppar

2010-08-09 @ 12:20:05
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Mie

Ni är ju jättefina! Verkar vara väldigt roligt att vara med på medeltidsveckan. Killarna måste vara i sitt rätta element där. Dessutom är Visby väldigt vackert.

2010-08-11 @ 18:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0