Bajs på MC gäng eller Träning i Hästhagen

Fredag eftermiddag och Lördag i Perronsvärld :-)
Dessa dagar har varit fyllda med hundträning. Återigen var vi hembjudna till Tussbergets uppfödare Jenny för att träna tävlingslydnad. En för mig spännande samling. Sabina och Cica som ville träna på 1: ans moment, Peppar, Bella och Ella som skulle bli haj på lk 2, Manne i lydnadsklass 3 och Tova var med som kör i Elit. Dessutom Soya som träna för appellen, som ska tävla i morgon.

Men direkt när vi kom fångades vi av de 6 stycken 5 veckors valparna som mötte oss :-) och lite valpgos säger man ju inte nej till





Dessa två bilder får representera Viljas valpar. Ett gäng "huliganer" som vi kunde ha fastnad vid hela kvällen för att studera kamptekniker och undersökningslusten hos :-)) Visst är de ljuvliga.

Sedan så börjde vi försöka arbeta, men det är bara att konstatera att Ella och jag behöver MYCKET mer störningsträning. Redan förra året hos Jenny märkte jag att Ella ogillade vissa ytor av Hästhagen, denna fredagkväll var det omöjligt att jobba, Jenny som så fint klippt gräset i hagen för att fixa en bra träningsplan. Men vad hjälpte det, Ella hörde inget, ville inget och tog absolut ingen apport för leverans till matte. Riktigt pinsamt kan man säga. Sedan hann jag inte titta på de andra när de gick igenom ett problemmoment för jag var bjuden på Guldbröllopsfest med svärföräldrarna.

Men i morse var vi på det igen, lite bättre gick det men inte var hon helt bekväm i omgivningen.
Vi körde sitt i grup och ligg i grupp där vi gömde oss bakom en av Knoppbackas runstenar. Platsliggningen gick bra för Ella så det var skönt.

Sedan gick vi igenom ett moment var till.

Sanna började med Rutan

En stor förändring sedan jag sist såg honom. Helt klart på rätt väg :-)

Sedan kommer jag inte riktigt ihåg ordningen men det kanske var jag och Ella efter det, vi jobbade med inkallning med ställande.


En något ofokuserad Ella (spanar in de 3 vackra, busiga hästarna i hagen bredvid) fixade den övningen vi gjorde helt ok. Jag gick 5 m ifrån Ella kommenderade Hit, nästan ögonblickligen tog jag ett steg mot Ella kastade upp händerna och ropade "Stå" och skickade en belöningsboll över huvudet på Ella. Kan väl bara säga att Ella stannade :-) på lagom längd.


Sylvia och Sabina jobbade också med rutan för att komma vidare från de moment de kan i ettan.


Micke och Manne jobbade vidare med fjärren,


Jenny tipsade om att använda en bräda för att få rätt fotarbete på Manne mellan ligg och sitt.



Johan och Tova körde också fjärren som var jättefin tyckte jag men Johan var inte riktigt nöjd, Dock har han fått 10 p på 2 tävlingar så vi instämde enhetligt att han borde vara nöjd.


Här tränar Bella ställande också här ser ni Monica ta steget fram kasta upp händerna ropa för att sedan belöna med bollen. Men det gäller att hålla tungan rätt i munnen det är lite mycket för oss 2 beningar att klara av på en och samma gång.

Här kommer en tvärnitsbild på Bella som jag tycker blev lite rolig :-)


Sedan var det dax för lunch, därefter körde var och en igenom sitt program.

Vilket kan sammanfattas att vi har en hel del kvar att träna. Några fler bilder


Bombi som inte fick vara med


Jenny som fixade denna träning och hjälpte oss alla


Micke och Manne


Monica och Soya


Sanna och Peppar


Tova som får avsluta denna bildserie.

Efter avslutad träning tar jag mitt pick och pack och lastar bilen, lägger upp en bajspåse på biltaket som jag tänkt kasta i Jennys sopor, men självklart glömmer ag bort det och på E18 på väg hem efter säkert 1 mil tittar jag i backspegeln, ser 3 fina motorcyklar (HD) som ligger några meter bakom mig, De ser ut att glida fram som i en triangel så jag ser tydligt alla 3, med fina skinnvästar på sig, någon sekund senare ser jag hur en svart påse flyger ner från mitt tak och hamnar mitt emellan de tre motorcyklarna och går sönder. Var lite spak när de efter någon minut byter fil och kör om mig. Tänk om det träffat dem i ansiktet eller något, hemska tanke.


Kommentarer
Postat av: Monica Johansson

Fina bilder du tog! Jag gillar särskilt den på Tova!

Ja det var en härlig dag att minnas! Ser fram emot Gränna!

2010-08-21 @ 23:27:24
URL: http://perro-bella.dinstudio.se
Postat av: Helene

Ni verkar ha haft en härlig helg, roligt att träna med bara perros och få tillgång till duktiga Jenny.

Ställandet är en knepig sak att få till det har vi också problem med . Visst är det nyttigt med mycket störning, lättare i trädgården där vi tränar mest.

Fina bilder!



Hälsningar

Helene Ceasar o Cocos

2010-08-22 @ 07:23:08
Postat av: Johan Liw

Hej. Vilka bilder :) Vi tycker jätte mkt om bilden på Tova, hoppas det är ok att vi använder den.

Kram Johan o Gunilla

2010-08-22 @ 21:56:18
URL: http://www.liwsperro.se
Postat av: Kickan

Hej!va duktiga ni är som är o tränar o tränar:)o så fina bilder du tar...blev ju lite full i skratt

när ja läste om påsen på taket ha ha...va skönt att proverna va bra oxå..ha det gott Kram Kickan o Carizma

2010-08-24 @ 16:24:31
URL: http://c

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0