Det underbara fortsätter

Dagens promenad blev längre än en vanlig morgonpromenad, Fantastiskt soligt och mysigt i skogen. Ångrar att jag inte tagit med fika ut i skogen.  Vi hade det i alla fall jättemysigt Ella och jag. Ella hittade många åar och vattenpussar att bada i :-)

Idag har jag av min make fått en visselpipa, efter att ha sett Ki's fina visselpipa och se hur Fozzie kom utan att Ki behövde göra annat än vissla var jag sugen på att köpa en själv. Men jag hitta ingen som var lika fin som Ki´s. De som fanns i djuraffären är i plast eller metall och jag ville ha en i ben eller horn. det hade min gulliga make snappat och idag fick jag den


Dessutom har han "visslat in" Ella genom att använda en hundvissla på mobiltelefonen. Så Ella kommer som ett skållat troll när man visslar. Snabbare än vid vanlig inkallning. Visslan är i horn och handgjord,jättefin, som ett smycke :-) Fast Ella är mycket intresserad och lukar mer än gärna på den så jag får se till att hon inte kan nå den.

Ute på promenaden så hittade vi årets första blåsippor under alla löv





Hoppas våren fortsätter så här, men då vill man ju vara ledig och ute :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0