Pottpurri i Lydnad


En rolig platsliggningsövning Vi hade 6 hundar i rad Bombi och Pelle låg 90 grader mot de andra 6. Sedan kommenderade Lena runt oss, ibland skulle vi vara framför hundarna, ibland bakom, gömma oss bakom Jennys runsten, klappa händer, hoppa över hinder, ställa oss bredvid varandras hundar och alla hundar låg jättebra första gången. Vi körde liknande på Söndagen då brast det för Ella och mig när vi skulle gå jättelångtbort från hundarna.
Första 30 metrarna kom jag ihåg att vända mig om och tala om för Ella att hon skulle stanna och att hon var duktig men de sista 15 metrarna slog det slint i mitt huvud och jag bara knatade. Inte många sekunder senare kommer Ella som skjuten ur en kanon. Flera hundar satte sig upp. Kanske för att Ella sprang eller av osäkerhet har ingen aning :-) Jättebra övning. Genom att Pelle och Bombi låg 90 grader mot de andra hundarna blev det "rörigt" med oss tvåbeningar som gick kors och tvärs. Jag trodde Ella skulle resa sig när Gravida Annelie skulle ställa sig bredvid henne. Hon flyttade på tyngden kollade in mig och höll sedan ett öga på Annelie. Men låg snällt kvar. Duktiga Ella.




Här har vi gömt oss bakom runstenen. Vi leker tittut med hundarna för att bekräfta att de är duktiga och ska ligga kvar.


Bombi, Snabb fart i en rak inkallning.



Vittringsapportering, 6 vittringspinnar läggs ut Annelie står med ryggen mot, Jag gillar verkligen denna bild :-)


Ella är otroligt duktig i alla moment, tur att Malin "bangade" i Gränna annars hade helt klart vunnit över oss :-)



Pelle och Jenny visar vad skåpet ska stå.





Buddha var en riktig sköning, helt avkopplad



Har inga bilder på Ella då de enda jag kunde ta var när vi inte jobbade. Så här avkopplad var hon efter någon timmes liggande vid mina fötter :-) 


Mocka gjorde allt för att behaga sin matte. De är verkligen jätteduktiga tillsammans




 


Avslutar med en till bild på Zpader som var en helt ljuvlig golden, när de är som bäst.

 


Genomgång vid frukostbordet. Lena du är en pärla, kom gärna tillbaka, vi vill lära oss mer


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka fina bilder, Susanne!

2009-09-30 @ 20:15:51
URL: http://www.bonitaochjag.se
Postat av: Annelie & Zpader

Halloj på er!

Tack för en underbart rolig helg, det var väldigt roligr att få täffa er.

Vilka superfina bilder, du är verkligen duktig.



Kramar Annelie & Zpader

2009-09-30 @ 22:00:12
URL: http://www.zpader.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0