Bara för Lena :-)


Jag hade en diskussion med Lena om hur jag skulle få bort "skallrar" från Ellas apportering.
Lena föreslog att jag skulle låta Ella apportera råa ägg. När momentet var färdigt skulle vi lägga upp det på bloggen.
Vi är inte färdiga med momentet men jag är himla stolt över Ella :-)
Körde 5 apporteringar igår, där Ella tog ägget i sin mun.

Idag hade jag några bitar biff kvar från middagen. Så vi satte igång igen. Här håller Ella ägget i ca 10 sekunder.
Om ni tittar noga så ser ni att ägget från apporteringen innan gått sönder lite. Kolla dessutom in Ellas öron. Hon är inte speciellt bekväm i den här situationen, men var gör man inte för matte och en bit biff ;-)
Fortsättning följer. Slutmålet är att hon ska gå bort hämta ägget och komma tillbaka med det.
Det hinner nog gå sönder ett antal ägg innan vi når dit. Ella förstår att ägget är ömtåligt. Troligen pga mitt kroppsspråk (handen ni ser i bild) inget roligt att torka råa ägg från huset :-)

Godnatt, Nu är det slut för idag.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du är fantastisk! Man bugar och bockar!

2009-09-30 @ 20:11:10
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0