Snö och kamratskap

Idag snöar det, nu är det dax för båtupptag. Det har varit snö på däck, om jag minns rätt, vid varje upptagning.
Dottern muttrar, slut på moppeåkandet. Moppen har lagt en helt ny dimension till dotterns frihetkänsla. Idag ska hon till skolan. :-)

Fick  PM från tävlingsledningen 19 startande i klass 1. Vid första anblick såg jag bara lilla Ella och stora schäfrar och Rottweilers och dessutom en manlig domare. Sedan tog den mer strukturerade Susanne över och kom fram till 4 Schäfrar, 3 Rottweiler, 2 Collie, 2 Ridgeback, 1 Groenendael, 1 BC, 1 dvärgpinscher, 1 schapendoes 1 Golden, 1 Boxer och 1 Irländsk varghund. Så nu känns det lite bättre. Häftigt med en Irlänsk varghund, på något sätt känns det lite bättre nu. Kanske för att det inte är bara jag som har en annorlunda ras.

De flesta kommer från Stockholmsregionen. Ett annat ekipage från min brukshundsklubb. Men jag har mycket ltie med den att göra än så länge mer än att man ska vara medlem i en klubb. Visst nu har jag ju faktiskt gårr 3 kurser där och gjort MH. Några har jag också lärt känna men ingen direkt jag ringer till för att träna, ännu. Men jag har inte gett upp.

Jag har fått endel kommentarer om att jag har en så bra träningskompis Sanna/Peppar och det är jag jätteglad för. Jag hade aldrig ens försökt mig på vissa saker jag gör idag om det inte vore för Sanna :-)
Alla skulle behöva minst en Sanna. Problemet är att vi bor ca 30 minuter med bil ifrån varandra, Sanna ni får flytta närmare oss. Vi har båda flera barn fortfarande i "krävande" åldrar, fast nu mest med läxläsning och aktiviteter eller att man "bara" behöver finnas där. Men jag är så glad att jag träffade er i Gränna och att vi kom igång med Stockholmsträffarna. Den träning vi hinner göra tillsammans (hoppas den ökar med tiden) och de ovärderliga telefonsamtalen när man är glad, ledsen eller rådlös.


En ros till en bra kompis :-)
  



Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

SNÖ!! Härligt. Här har vi ingen snö ännu. Solen skiner. Träningen igår gick så där. Ngr tandvisningar. Funkade trots mörker, men det märks på Rolex att det är lite läskigare med mörker.

/Anna

2009-10-13 @ 11:24:19
Postat av: Petra

Hej igen !

Rätt härligt med snö va ? Här har vi inte sett några tecken på det ännu.Men idag är det ganska så kallt ute,och klarblå himmel och solsken.

Vi har tagit våran morgontur ute på gärdena med kompisar .Närmare 2 timmar var vi ute.Skönt.

Kram på er Petra

2009-10-14 @ 11:14:09
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Susanne

SNÖ??? Ja, visst ja, det där vita kalla som fick oss att flytta 60 mil söderut. Det hoppas jag lyser med sin frånvaro, helst hela året.

Här var det jättekallt i morse - men tillräckligt många grader för att jag skulle slippa skrapa rutan.



Vi tränar och tränar inför 2:an. Framgångar blandas med motgångar, som vanligt. Igår på träningen (tränar i grupp på tisdagar) bad jag om tips för att få tyst på hundskrället som tror att det heter hopp, skall, sitt, skall, hopp, skall, sitt. Eva (tränaren) svarade: du kan väl ringa mig när du kommit på hur man gör eller när du hittat en veterinär som är beredd att ta stämbanden.



Ja, alla har vi våra små träningsbekymmer - men det ordnar sig säkert med tiden!



Ha det gott!!



/Susanne

2009-10-14 @ 14:18:50
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Helene

Hej lycka till på tävlingen ,vi har själva tävlat ett par gånger med blandade resultat. Det är roligt och man lär sig något nytt hela tiden !Bra att våra duktiga perros börjar synas ! Mvh Helene Ceasar o Cocos

2009-10-15 @ 21:44:47
Postat av: Anneli

Tack för hälsningen, det blev ett omtumlande dygn kan man säga..nu mår Wilda bra och vi hoppas att provsvaret om nån vecka ser bra ut. Lycka till på tävlingen! Kram från oss

2009-10-16 @ 13:13:04
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Peppar

Du är så snäll Susa, matte blir alldeles gråtmild när du skriver så snälla saker om henne. Det är inte bra, det kan stiga henne åt huvudet. Och "högmod går före fall" har jag hört!

Vi ses imorgon!

/Peppar

2009-10-17 @ 15:20:26
URL: http://peppar-perro.blogspot.com
Postat av: Liw

Snö, härligt! Tack för grattiset, vi är jätteglada och va kul att få pilla med elitmomenten;)

Hälsningar Johan

2009-10-20 @ 20:37:04
URL: http://www.liwsperro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0