Dax att fixa höstfint

Så var det dax att städa undan sommarlooken och göra höstfint. Bestämde mig för att det behövs någon varm stark färg :-) så vi håller oss vakna.

Jag lägger in headern här för att kunna gå tillbaka och se hur jag spökat ut sidan.

Idag har vi hunnit träna lite på lunchen körde igenom ettans program gick väl ok, men inte så bra som jag vet att hon kan. Ella var lite fundersam över blåsten. det var kulingvarning och det drog i bland träden runt huset. För att träna henne mer på detta gjorde jag en platsliggning nu på kvällspromenaden, under en lykta med massor av susanden i skogens alla träd. Stod kvar ganska nära och det fungerade bra, fast inte var hon avkopplad, men jag tyckte att det var en bra störning. Vi körde även lite mer äggapportering Ella hämtade ägget och bar det 1 meter till mig. Men på andra försöket tappade hon ägget så det gick helt sönder. det resulterade i att jag fick backa lite. Ella var mycket försiktig när hon tillslut stoppade in det i munnen igen.

Eftersom jag kör lite bakåtkedjning så blev det 6-7 apporteringar idag. Det är mycket stabilare och mycket mindre skaller. Det är nog nästan bara jag som ser det och det händer bara ibland. Ingången på inkallningen börjar också sitta, men vi behöver köra mycket mer linförighet. Idag slarvades det också vid ställande under gång. Ella tog några steg extra, det var länge sedan nu.

Sanna och jag skulle egentligen åka till Botkyrka BK och köra lite de har platsliggning på onsdagar. Men Sanna mådde dåligt och jag var sen med middagen så jag bestämde att stå över den här gången.
Vi får köra lite platsliggning på söndag när vi träffas för promenad, personspår och fika :-)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Tusen tack för peppning! Känns lite bättre när man öst ur sig allt. Nu kör vi på.

Roligt att ni anmält till Botkyrka. Det kommer nog gå bra. Vi får se om det blir ngn tävling för oss nästa helg. Annars åker vi på Perroträff i Smedjebacken. MH:t kör vi alla fall på söndag.

/ Anna

2009-10-08 @ 08:20:09
Postat av: Lena

Heja på! Ni är så flitiga!

Tjusigt det var här på bloggen. Gillar färgen oavsett årstid!

2009-10-09 @ 02:37:17
URL: http://www.bonitaochjag.se
Postat av: Peppar

Hejsan svejsan Ellan!

Det kommer gå toppenbra på lydnaden. Din matte ska få se hur bra du kan när du vill. Jag ser fram emt söndag, hoppas det blir soligt som idag!

/Peppis

2009-10-09 @ 13:45:35
URL: http://peppr-perro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0