Date med Sanna :-)

På tisdag ska jag på date med Sanna Hundarna får stanna hemma. Vi ska dock prata och lyssna på hund.
Det är nog ett år sedan vi var på föreläsning. denna gång är det Danderyd/Täby brukshundsklubb som är värd

Föreläsning med Memea Mohlin

Hur får jag hunden att lyssna på mig?
Det här föredraget handlar om relationen mellan hund och ägare.

Varför hetsar hunden upp sig när jag ber den att hejda sig? Varför är trick
så lätta att lära men olater så svåra att få bort?

När något inte fungerar mellan hund och ägare handlar det nästan alltid
om kommunikationsmissar, missförstådda behov och förväntningar.

Varför uppstår dessa situationer och vad kan man göra för att slippa
hamna i dem är frågor som tas upp under föredraget.

Ska bli jättekul. Ella börjar nu bli färdig med löpet. Hoppas jag hinner ner till BK på söndag då ska Instruktören köra appellydnaden med var och en. För att se var vi står och vad vi ska träna på. Sedan har hon lovat att köra vidare med oss efter helgerna. Det kan vara ett fåtal som jag tror kommer ut på tävlingsbanan av de ekipage som tränar. De andra har nog inte den ambitionen.

Sen ska jag även försöka få in ett personspår mellan målandet av tak och väggar. Får vakna lite tidigare än Mats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0