Tänk att få syssla med sin hobby på jobbet

Just nu ligger vi i slutfasen på ett roligt projekt på jobbet. Projektet är ett delprojekt för att se hur ungdomar med epelepsi kan bli hjälpta genom att ha servicehundar och teknik som larmar vid ett anfall. Vårt delprojekt har tagit fram larmet. I och med larmet kan deltagarna i projektet få kontakt med anhöriga när de behöver hjälp vid ett anfall.  Det sker genom att hundarna är tränade på att dra i en tross vid anfall. När de gör det kopplas en talförbindelse upp till anhörig samt att de kan få en position var hunden befinner sig. Larmet har vi placerat i servicehundstäcket. JAg har dessutom gjort prototyper där larmet sitter fast på ett halsband respektive ett sele. Halsbandet kan upplevas lite klumpigt jag tror mer på selen. (Fast storleken på halsbandet är inte mycket större än ett vanligt halsband. Tog några bilder på detta häromveckan.


Ella med  halsbandet jag sydde


Ella med selen (dock är snodden lite för lång här)

Oavsett så är det kul att få göra lite annat på jobbet. Nu har nästa projekt börjat. Vi jobbar med teknik i hemmet för bl.a. dementa och personer med kognitiva funktionshinder. Så idag sitter jag med en katalog över dockmöbler för att inreda ett dockskåp som ska vara vår demomiljö på mässor och besök hos kunder. Lite udda men man känner sig som ett barn igen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken söt modell till selen :-)

2009-05-13 @ 15:20:44
URL: http://calmigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0