Första båtturen

I torsdags var jag och Ella på vår Brukskurs, vi kör just nu mest lydnad. En sökruta hann vi också med. Hela lydnadsbiten var helt under isen. Ella var helt fokuserad på skogen och ville gå dit dessutom visste hon inte vad fot var. Iställe ramlade hon ihop och låg i en hög runt mina fötter, satt åt fel håll, gick iväg och nosade. Dock klarade hon inkallningen och apporteringen ok. Efter som hon var så såsig var jag inte speciellt munter när vi skulle köra budföringsträning. Men nu var det något som hände, Ella springer fram till figuranten t.o.m. sätter sig vid hennes sida får en godbit och kommer tillbaka till mig i full fart. Hon överaskar även i rutan genom att gå direkt ut till figuranten hämtar rullen och kommer tillbaka.
Idag bar det av till båten i det fina vädret. Det var inte så mycket vind men en härlig dag i alla fall. Johan Maria och Marias pojkvän (hoppsan) var med. Vi gick ilad på Munkholmen där Ella och jag tog en promenad, Ungdomarna gick och satte sig på en klippa och solade. Medans Johan och Mats pumpade upp jollen. Ella kastade sig ut i härligt klara Östersjön.
Man kunde se hur mycket hon trivdes. Lunch/middag i båten sedan bar det iväg igen hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0