"Lita på din hund"

Idag har vi kört ett skymningsspår, Viltspår. När jag la spåret var min intention att gå över olika underlag. Vi började i blåbärsriset, gick upp över en kal bergsklippa ner i våtmarker och mörk barrskog. 3 90 gradersvinklar spåret fick ligga i 6 timmar. Efter en rörig kväll gick vi ut och skulle ta spåret, tro inte jag kom ihåg hur jag gått. Dessutom hade jag snitslat sparsamt eftersom jag inte hade så många snitslar. "De lärdes" ord ringde i mina öron "Lita på din hund" och det visade sig vara lyckat. Idag gick Ella i en behaglig takt utan att tveka. Vid ett tillfälle i en vinkel gjorde hon en lov runt ett träd innan hon fortsatte. Väl framme vid klöven markerade hon fint men jag väntade ut henne så att hon faktiskt tog klöven i munnen :-)

Sedan bytte hon glatt mot en bit korv. Det känns så himla bra att vi kommit så här långt och snart är tiden mogen för en anmälan.


Kommentarer
Postat av: Johan & Gunilla

Trevlig midsommar

/Johan o Gunillaq

2009-06-19 @ 13:53:20
URL: http://w

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0