Haelsnıngar fraan ett varmt Turkıet

Ella aer hos Chanto resten av famıljen badar och solar ı Turkıet.
Snodde tıll mıg naagra mınuter vıd datorn :-)
Vı fıck ett mail fraan extramatte, en rıktıg paerla :-)



Godisarna väntar på stenen på godis!  De är verkligen härliga tillsammans och jag känner mig som om jag fått halv semester ;-)
Fast när de skäller båda två samtidigt så hörs det!

En vacker morgon var vi ute och rodde, dvs jag rodde och vovvarna höll uppsikt i för och akter.  Det är ganska kallt i vattnet fortfarande, och Ella drar sig för att gå i och simma efter pinnar från vår brygga, det är ju bråddjupt där, men hon väntar in Chanto och tar av honom pinnen så fort han kommit upp! Smart tjej.
Vid långgrunda stranden hinner Ella alltid före Chanto ut och hämta pinnnen.  Efter en stund får han den. Att kasta två pinnar är döfött.  Den ena är intressant för båda, den andra får ligga kvar.

I går var vi till stallet och Ella fick bekanta sig med stoora hästarna.  Chanto undrade varför Ella var skrajsen, för honom är häst en självklar ingrediens i livet så han fick nog Ella på litet lugnare tankar.

Varje dag går vi låånga promenader i olika skogar och båda är förstås lösa och följer mig nära och bra.  Hemma leker de vilda lekar och brottas och kutar och drar i samma leksak.  Maten äter de sida vid sida utan grums, men de har en väldig aptit!

På nätterna sover de som stockar.


Det vaermde mıtt hjaerta, tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0