Snabbt man glömmer

Ella har de senaste dagarna fått en knäpp och skäller mycket när det kommer in någon i huset. Ute är det fortfarande ok tyst. Så nu har jag bestämt att jag måste ta i det. Efter mycket funderande tänkte jag ta till de urgamla knepet att lära hunden skälla och sedan lära in kommandot tyst. Så nu efter 2 1/2 års ignorerande av ljud så försökte jag få Ella att skälla för att få matskålen. (Känner mig dock tveksam till metoden men vad gör jag inte)

Jag tog fram en klicker och stod med matskålen i handen (för säkerhetsskull även kryddad med lite korv) Nu fick jag en hel repertoar med trick vi tränat in allt från att flytta stolar, putta in lådor. Hämta grejer, sitta, stå på två ben, ligga lägga ner huvudet,snurra runt, lägga nosen i knät ja det fanns alla möjliga trix som jag helt glömt bort. Till slut kom i alla fall ett litet litet voff och jag hade en väldans tur som klickade precis rätt så vem vet nästa gång kanske det kommer ett skall tidigare.

IDag väntar vi storfrämmande Chanto, Ellas brorsa ska komma till oss. Det ser vi verkligen fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0