Nytt utseende

Idag var det dax att ta bort "våren" från bloggen dvs byta ut körsbärsblom mot sol, vind och vatten. Ellas rätta element :-)
Det fick bli en bild på Ella i Jollen. Jollen hänger alltid efter vår båt. Vi köpte den mest för Maria och Johans skull. Men den som använder den nästan mest är Ella. Så fort hon vaknar på morgonen och vi öppnar upp båten far hon iväg till Jollen och tittar på oss med sina bruna ögon för att vi ska skynda oss i land för en morgontoalett. Ibland hoppar hon i från jollen om vi är för långsamma och simmar/springer in till land. Om vi badar från båten är det Jollen som är Ellas trampolin och trappa upp. Jollen är alltså en jättebra grej tycker Ella. Ibland har den dock gjort så att hon "sitter fast" då hon hoppat i den sedan har vinden fört iväg den så att linan till stora båten sträcks. Då får hon vackert sitta där tills vi märker att hon är borta :-) det gör hon utan att säga ett ord, fast det är klart det blir aldrig några längre stunder eftersom på båten har man koll på allt och alla.



Bakgrundsbilden är en Onsalamås, som jag fotade när vi hade picknick tillsammans med Ki.

Igår kom Chanto hit, det var efter en trevande start ett kärt återseende. Det är bra med Chanto för han låter Ella ha sin rumpa ifred. Däremot pinnen som Ella "råkat" tappa plockar han snabbt upp och sedan är leken i full gång över sten och stock.  De är urgulliga ihop, när de äter kollar de varandras matskålar och eftersom ingen av dem gillar sitt torrfoder sådär jättebra så byter de gärna skål och till slut är maten uppäten.
Det är dock otroligt hur två hundar kan låta. Ella är ju ganska duktig när hon är ute men nu triggar de varandra så att bara det knakar i träden så går de igång. tillslut blev jag tokig så Chanto fick vara inne med mig medans Ella fick ligga på trappan som hon älskar. Chantos matte påpekade när hon var hundvakt att de är lite olika. Chanto kollar av mig ofta när vi är hemmavid medans Ella ligger tryggt i skuggan under studsmattan eller på trappan. På promenaderna så kollar Ella av mig ofta och går inte längre än 15- 20 meter ifrån mig. Medans Chanto kan gå längre ifrån och söker inte kontakt lika ofta. Det är väldigt roligt att kolla likheter och olikheter på de två syskonen. Jag upplever Chanto som en mjukare hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0