Blåbär

Kvällspromenaden gick ut i skogen för att plocka blåbär. Jag, Mats, Johan och hundarna gav oss iväg. Ella och Peppar hoppade förnöjt omkring oh Johan plockade för glatta livet med en antik gammal bärplockare jag ärvt av min farmor.
När vi plockat en enliters hink full hade Johan tröttnat. Jag fick ta över bärplokaren. Kändes lite nostalgiskt att gå där och plocka som jag gjorde när jag var barn. Är på väg att sätta ner bärplockaren i en ny dunge med blåbärsris och plockaren är väl 10 cm ifrån ett huggormshuvud. Den lilla ormen har slingrat i hop sig med öppen mun. Skriker till föser undan Peppar som precis är på väg mot stället och kliver med sjumilasteg därifrån. Tänk om jag inte haft plockaren. Risken hade då varit stor att jag stoppat ner handen för att titta på undersidan av buskarna, Eller tänk om Peppar och Ella hade sprungit precis där i sina vilda galopper i jakten på varandras pinnar. Jätteläskigt, Hundarna fick gå kopplade en bit hade svårt för att släppa dem igen. Konstigt att det inte händer fler ormbettsolycker än det gör.  Nåväl i morgon ska vi göra blåbärsmuffins.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Fy vad otäckt med ormar! Det är väl fasan det att hunden blir biten.USCH!

Det var en fin solnedgång i STHLM också faktiskt. Nästa år kanske vi tar båten på trailer och kommer och kollar den live.

Skepp o hoj! / Anna

2009-07-26 @ 11:42:16
Postat av: Marita Palmqvist

Hej Susanne !

För ett par veckor sedan blev våran Nisse huggormsbiten . Det var riktigt otäckt . Läget var kritiskt , han låg inne på Blå Stjärnan i 3 dagar .

Tack och lov gick allt bra och han är helt återställd idag !

Jag är livrädd i skogen nu.......

Ha det gott !

Marita c/o

2009-07-26 @ 18:34:15
URL: http://www.ramitadepalma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0