Kursstart i slutet på Mars

Jag har kommit in på en agility fortsättning som börjar i mars. JÄTTEKUL, jag har fler kurser jag ska anmäla mig till men de kan jag inte göra förrens den 18 januari. Men Agilityn är redan anmäld och vi fick plats. Så nu måste jag träna min kondition och Ella ska få träna in slalomen som hon inte riktigt är färdig med som grund.
 Tur att jag satte ner slalompinnarna i marken innan den frös så nu har vi kört slalom varje dag vi kommer hem från promenad och innan vi går ut. Sedan ska allt givetvis finslipas och snabbhetstränas. Fast det gäller ju framförallt mig:-). Det jag hoppas få på fortsättningskursen är framförallt handlingen. Känner mig helt kass på det.

Nu under tiden kalopsen kokar på spisen har vi tränat Lydnad. Idag är första gången jag börjar bakåtkedja lydnadsklass I. Fantasin fixade ett lydnadshindet, en trädörr till altangolvet. 10 cm brädor och de var 5 stycken så det stämmer ju ganska bra. Ella var på strålande humör (hennes låtsasvalpar måste vara borta nu) och fixade alla momenten bättre än jag förväntat (men långt ifrån färdigt). Jag försökte dra ut på belöningarna och fundera på var jag borde lägga dem för att få mest effekt. Mitt i momenten istället för mellan osv.
Mest gladast var jag för att både ställande och läggande under gång fungerade. Dessutom startade hon med mig inte efter mig vilket har varit ett stort problem för oss. En skål korvsnuttar strategiskt placerat var melodin.

Jag märker att jag behöver tanka lite motivation. Skönt att jag fick den idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0