Äntligen kursstart

Idag var det dax för kursstart på vår sökkurs :-). Jag trodde det var förra veckan så jag var mycket taggad för att äntligen få börja, 45 minuter före kursstart var jag på plats för att hinna rasta Ella ordentligt. Vi var x ekipage som kom, 2 flattar (varav en gul), en spaniel, en blandras och sedan Ella. Ganska lagom. Vi vallade upp två rutor ca 30 meter djupa och 10 meter breda. Sedan höll instruktören hunden medans man själv sprang in och var figurant. Jag funderade endel och förvarnade att Ella skulle låta mycket och dra ordentligt i kopplet när jag gick i väg. Men som vanligt förvånar hon mig. Visst sa hon till när jag gick men sedan satt hon snällt kvar vid instruktörens sida och väntade på att få springa ut och leta.  tre skick gjorde vi, det tredje skicket i samma ruta som första skicket men med en annan lega och djupare ruta.
Alla tre skicken gick jättebra och eftersom jag glömt ta med extrakoppel (eller rättare sagt inte visste att jag skulle ha med ett) så fick Ella gå lös tillbaka. Jag kom, som tur var, på mig själv med att hålla henne tillbaka när hon sprang fram till instruktören för att få lite belöning. Vilket hon gjorde utan problem. Där kopplade jag sedan upp henne.
Vädret idag var ju inte det bästa, snöar hela tiden och 0 gradigt. Så Ella fick snöskor men det bekom henne inte så mycket. Helt klart tyckte hon det var kul för hon ville gärna in i rutan när någon annan matte gick in för att gömma sig för sin hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0