Ömkningen har börjat :-)

Idag tog jag återigen tag i dörr/vaktavvänjningsträning. Nu la jag till Memeas delar med ömkning.
JAg satte på Ella antiskällhalsbandet, tog fram resterna av gårdagens middag, la Ella så att hon kunde se dörren öppnade dörren och ringde på klockan, Ella gick igång :-)
Jag sprutade och ömkade sedan Ella , lilla lilla gumman. När Ella hade gått igång hade hon också flugit upp och stod upp när jag ömkade, öron och svans nedåt och såg riktigt ömklig ut.

Påt igen, la Ella ner gick fram till dörren pling,plong alldeles tyst när jag vänder mig om ligger hon som en liten solstråle med framåtstående öron och fokus på mig. BINGO.
Körde några varv till innan jag försvårade övningen, nu la jag in mitt Hej, Ella gick igång likadant sprut och sedan ömka. Sen fick jag jobba hårt försvåra allt jag kunde ingen reaktion mer en svansvift när jag berömde och delade ut godis. Körde 20 repititioner med samma resultat, härligt. Ska försöka upprepa denna övning nu varje dag.
Memea pratade om att spruta vatten med en blivtvålsförpackning eller blomspruta. Men eftersom jag har en antiskällhalsbandsspruta använder jag den. Då vet jag att jag träffar och det blir mer överraskning än om jag sprutar med en bliwflaska.

Förresten vad härligt att det är slut på november och novemberväder. Hoppas kylan håller i sig, idag har Sth visat sig från sin bästa sida med sol, frost och ¨ågra minusgrader. Nu tillbaka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0