Stanna sitter :-)

Vilka härliga dagar vi haft, Allt är grönt och vi hade 24 grader på vår morgonpromenad. Vi utforskade nya bitar av skogen. Efter en timmes promenad började jag fundera på om vi gått vilse då möte vi en telefontalande kvinna mitt i skogen. Hon gick självsäkert åt det håll jag gick så då kändes det bättre. Ella behövde svalka sig och gick ner i värsta dypölen, Hon blev en helt svart hund, svartare har jag inte sett henne. Efter ytterligare en halvtimme var vi tillbaka vid bilen. Senaste tiden har långlinan åkt av. Ella känns åter igen harmonisk och "lydig". Så det var säkert löpet som påverkade henne tidigare.  Nu på kvällspromenaden gick vi runt hästhagarna och bara 5-10 meter framför oss hoppar ett rådjur upp från bäcken och korsar vår väg. Av ren föskräckelse ropar jag stanna och Ella tittar ömsom på mig och ömsom efter rådjuret. Men hon står still, tur att jag hade lite godis i fickan som belöning. Så nära har nog jag aldrig varit ett rådjur förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0