Legogubbar

Inte trodde jag att det skulle vara så kul att leka med legogubbar. Imorse på promenaden var en legogubbe det enda jag hittade i fickan för att köra lite sökövningar. Vi var på en otroligt varm och solig äng med högt gräs men Ella fixade iallafall att plocka fram den lilla legogubben. Hon fick jobba hårt eftersom jag inte slängde den dirket i vårt spår utan ut några meter ifrån där vi gick samt att jag skickade henne ca 50 meter efter jag kastat gubben. Man ser direkt när hon får vittring på den. Då liksom stelnar hela kroppen till och sökandet går över i en annan dimension till att bli väldigt direkt och rationellt.

Hemmavid körde vi också lite stumpplock till tvättkorgen. Tänk vad många strumpor 5 personer konsumerar på en dag. Det blir många godisar det och dessutom en glad matte som slipper springa och plocka på vanligt sätt. Ella plockar gärna upp allt från uthällda kulor till stumpor och andra små föremål. det gäller bara att jag fokuserar och gör något nyttigt av det. Som någon sa "endast fantasin är hinder i träning av en Perro".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0