Första båtturen

Idag har vi varit och fixat med båten. det mesta har Mats fixat men nu skulle vi ha i alla dynor, täcken och kuddar. Vi fyllde en hel släpkärra. Regnet låg i luften s för att slippa blöta ner alla dynor flyttade vi båten till en annan brygga för att få nära till bilen. Min och Ellas första båttur för i år. Det gick inte att ta miste på att Ella kände igen sig. dessutom verkade hon tycka återseendet med båten var rolig. Fortfarande vill hon inte hoppa i eller ur båten utan vi får lov att lyfta henne. Men nu kan hon hoppa i från peken i land själv.

I dag gick det också att säga åt Ella att vänta i sittbrunnen medans jag var framme och fixade med fendrar och linor. det gick absolut inte förra året, då skulle hon vara vid mina fötter hela tiden. Men nu väntade hon i sittbrunnen fast ynkade en del. Så det ska vi träna på.

Det är jätteskönt med Ella för nu har vi kommit så långt att fast jag och Mats sprang mellan bilen och båten med grejer och flera båtägare höll på att putsa och feja på sina båtar i närheten så behövde jag inte vara det minsta orolig att Ella skulle springa iväg och skälla eller hitta på något annat tokigt utan ibland var hon i hasorna på mig eller så satt/låg hon och kollade på mig. 

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad duktig hon är,hoppas att ni får trevliga dagar i båten med mycket sol!Vilka fina kort ni har jämt det är mycket trevligt att titta på!Vov Vov Fanta och Annica

2008-05-03 @ 12:28:09
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Anna Nygårds

Åh,vad härligt med båttur. Här ligger båten på land fortfarande,men snart så. Ska bli spännande och se vad Rolex tycker om båtåkande.
/ Anna

2008-05-03 @ 18:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0