Trist helg

Bara regn, regn, regn nu börjar till och med jag tröttna. Idag har jag i alla fall åkt iväg och köpt en apport och en spårlina :-) För nästa helg bär det iväg. Sanna, Peppar, jag och Ella en riktig aktivitetshelg. Hoppas vädret är bättre men faktiskt så funkar det ändå. Bara man har något planerat och rätt sällskap och kläder. Jag ser verkligen fram mot kursen.  I morse blev det lite inkallningsträning och fotträning men sedan såg vi Texas och grannen komma gående på andra sidan ängen. Fast hundarna såg varandra och började springa mot varandra så stannade Ella efter sina 15- 20 meter för att kolla av mig och be om lov/se att jag hängde med det kändes jättebra. Sedan var det fullt ös, medvetslös som gällde. Två timmar var vi ute och vartefter tiden gick halkade Texas längre och längre efter Ella. Ju längre efter dess då mer ljudlig blev han. Till slut var de båda mycket trötta och vi kunde få vår välbehövda frukost. Ella fick sedan en lika lång skogspromenad med Mats runt lunch som kände att han behövde komma ut och vakna till. Jag och Maria var nästan på väg att efterlysa dem :-) Så nog har Ella fått sin rastningstid med råge i dag.

Väl hemma hade Johan en kompis här medans de brottades i hallen körde jag "manikyr/pedikyr" på Ella några meter ifrån. Det var lite jobbigt för Ella att vakta lillhusse och samtidigt sitta med tassen fast i mattes hand. Men det fungerade riktigt bra till slut. Ella vaktar gärna och för mycket så det var bra träning för henne att sitta och titta på på lite avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0