Snö

Inte visste jag att jag skulle bli så glad över snön som kom inatt :-)
Jag som vill ha sol och varmt nu. Men det var så himla roligt att spåra. På morgonen så har inte så mycket folk varit ute så Ella och jag hittade fina spår som även gick att följa för mig. Först körde vi lite spårupptag, där jag klickade och belönade nere i spåret. Funkade jättefint. Ella bestämde riktning direkt och fortsatte 2-3 steg innan jag stoppade henne gick ifrån spåret för att sedan gå tillbaka lite längre fram och göra ett nytt upptag. Efter 3 sådana upptag. såg jag ett  "jättefint" spår i flera hundra meter kunde vi spåra det var en fröjd att se Ella doppa ner nosen rejält i fotspåret för att sedan ta sig vidare till nästa. Några gånger hade vi korsande spår av djur. 2 av gångerna gav sig Ella ut lite från spårkärnan. Men efter att vänta ut henne gick hon tillbaka in igen och vi kunde fortsätta. Det var häftigt att kunna följa hennes arbete så tydligt. Jag tackar löparen som lagt ett så fint spår åt oss :-)
Det blev en härlig morgonpromenad :-)
Att spåra i snö var något som Lennart Wetterholm rekommenderade oss för att själv kunna följa spåren. Hunden använder nosen hellre än synen och det kunde man verkligen se på Ella. Frågan är om det kommer fler sådana här härliga mornar eller om det är sista snönn vi ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0