Händelsefull dag

Dagen startade med besök hos Djurkliniken för att ta blodprov för att kolla om Rabiesvaccinet tagit. Ella stod snällt på bordet och lät dem sticka henne utan en min. Vi hade för säkerhet skull satt på henne en munkorg men som vanligt var det onödigt. Som vanligt var väl att ta i. Vi hade på munkorgen vid ett tidigare tillfälle för att kolla om hon hade fått en skada i ett av sina ögon.
Jag tog tillfället i akt och köpte en munkorg för att det kan behövas om vi ska åka färja österut i sommar. Det var ju utprovat och klart.  På eftermiddagen fick vi finfint besök. Peppar kom med två av sina mattar. Peppar ska vara hos oss i helgen då Sanna ska iväg på bröllop. Det är jättekul att få rå om Peppar nästan en helg, undrar bara om Ella tycker samma sak. Peppar uppför sig som en riktig kavaljer som vanligt men Ella visar tänder och säger åt honom på skarpen när han blir för jobbig. Stackars Peppar :-)
Ella är också ganska svartsjuk av sig och talar om att matte är hennes. Efter några timmar och en promenad har det börjat lugna ner sig. Vi har hunnit busa, bada i sjön, springa över ängar och i skogen och duschat hemavid.
Nu börjar det bli dax för kvällspromenaden.


Peppar har så underbart fint ansikte just nu med sitt långa hår.


Sanna trodde Peppar skulle ligga i en av våra sackosäckar och visst stämde det.
Peppar låg i en på ena sidan mig, Jag låg i två och hade Ella på min andra sida. Sedan fick jag sitta och klia dem båda två, lika gosiga.


Kommentarer
Postat av: Peppar

Hej kompis Ella!



Det var jättekul att vra hos dig. Kolla nu min nya blogg som blir ännu bättre om du läser den=)

2008-06-16 @ 15:43:07
URL: http://peppar-perro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0