Elak matte

Vilket varierande väder vi har. Jag som blivit i tutad att vi ska få det bästa vädret på 100 år eller så. Men då kan ju vän av ordning fråga vad är då bäst. Nåväl Ella och jag tog en promenad efter två regnskurar. det blev otroligt varm i regnjackan :-) då solen låg på och regnbågen ståtade med sitt sällskap.
Vi tränade på kommandorna sitt, ligg, stå. Stå har Ella svårast för och bjuder ibland på otroligt fina platsliggningar eller sitter fint och viftar på sin söta svans. Men Stå var som bortblåst. Nåväl vi tränar vidare.
JAg har läst och hört så många som har problem med sina ligg när det är blött ute. Så när vi tränade på fotbollsplanen flög "djävulen" i mig och jag kommenderade ligg i en vattenpöl. Plaff, så ligger Ella ner men det verkar som hon sågade mig med sin blick.  Jackpott på belöningssidan blev det. Sedan hittade vi en ännu större vattenpöl, plaff ännu ett snyggt ligg, tur nog så såg ingen oss då skulle de väl undra vilken elak människa jag är. Men både Ella och jag gick nöjda därifrån.
Dax för kvällsrundan utan träning :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0