Raketer och Smällare

Hur klarade då vår lilla prinssessa nyårsafton. Som jag tidigare skrivit så har jag kört CD men raketer, skott och åska på henne. Under hela dagen när det småsmällde har hon inte reagerat något nämnvärt. När klockan blev midnatt stannade jag inne med Ella vi hade även grannhunden Molle här hos oss. Först gick det väldigt bra. Sedan tittade Ella ut genom fönstret och såg raketerna. Då reagerade hon. Hon gick och la sig under soffbordet. Inte så att hon darrade eller något annat märkvärt utan endast att där kände hon sig trygg. När sedan familjen kom in efter att ha kollat på alla fyrverkerier var hon lika glad och välkomnande som vanligt. Då hade smällandet och raketerna minskat radikalt. Allt var som vanligt efter det. I morse såg jag inga konstigheter på henne heller utan vi tog vår morgonpromenad skillnaden var att Ella nu hittade gamla avbrända raketer som var roligt att leka med.
Summa summarum så hjälpte CD träningen mot reaktion på ljuden men den förberedde henne inte på den visuella delen vilket hon reagerade på men inte mer än vad jag anser normalt. Om raketerna skulle fortsätta några dagar till skulle den reaktionen också vara borta. Hoppas det har fungerat bra även för alla andra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0