Bommen inga problem

Idag på väg från jobbet svängde jag förbi brukshundsklubben. Jag och Ella var alldeles ensamma där. På Agilitybanan stod några balansbommar och A-hinder framme. JAg sa till Ella att hon skulle upp på A-hindret vilket hon gjorde utan att tveka en enda sekund. När vi närmade oss bommen så började hon fjanta igen (Fast hon har gått den förut. Men det var ju samma sak i helgen. Till slut satte jag mig på bommen och lockade upp Ella och där stod hon då med alla fyra tassarna på bommen. Efter lite mutor så flyttade jag på mig och utan tvekan gick hon över hela bommen både fram och tillbaka. Sedan hittade hon en annan bom med bara steg. Den svepte hon upp och ner på som ingenting. Jag såg på Ella att hon tyckte det var jättekul. Vi gick över planerna på klubben då hittade vi lite lydnadshinder som Ella susade över av bara farten och både fram och tillbaka och sedan blev det lite vårrusningar. Hon hade helskoj. Efter en promenda passerade vi agilityplanen på väg tillbaka till bilen. Ella glänste upp först på den ena bommen sedan upp på den andra. Mitt på den andra stod hon och sökte kontakt och det såg ut som om hon hade riktigt roligt. Både Matte och Ella åkte hem glada och nöjda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0