Alltid nya bekantskaper

Tänk att man ofta träffar på nya trevlig människor när man har hund. I dag på min promenad i omgivade skog mötte jag på 3 jättetrevliga kvinnor. En slog följe med mig så Ella och hennes labbe fick en underbar lekstund över sten och ljung. När vädret är som idag med ihärdigt regn och blåst runt öronen så går tiden bra mycket fortare. Vi hade en jättetrevlig pratstund. Vi svenskar som ska vara så "kyliga" och svårflörtade blir med ett koppel i handen väldigt sociala verkar det som. Så när jag kom hem och klockan talade om att jag varit ute i 1 och 1/2 timme blev jag mycket förvånad. Det kändes som en halvtimmes promenad. Hunden gör människan gott på många sätt.
Ella är för tillfället väldigt lydig och kommer på inkallningarna och har järnkoll på var jag är. Dock har hon senaste dagarna  drargit lite för mycket i kopplet men det jobbar vi på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0