Tillbaka i ruta 1

Idag hade jag hoppats börja en lydnadskurs men jag fick information här om dagen att den var fulltecknad och att jag stod som reserv :-(. Så nu längtar jag till boken "med sikte på 10:an" kommer med posten så jag får lite inspiration. Sedan får jag väl avvakta våren då kursena på brukshundsklubben börjar.

Ella är idag tillbaka i gängorna. Hon hoppar och skuttar som förut och jag körde hårt med henne i skogen idag. Mycket sök då jag bland annat kastade upp lite av hennes mat för en klippa så hon fick jobba för brödfödan. Dessutom körde vi inkallning och upp/ner för stenar, trädstockar och endel hopp över. Sen vet jag inte om det var jag eller Ella som var tröttast.  Det kändes som om hon trivdes som fisken i vattnet men min fantasi tröt på vad vi ska/kan göra. dessutom fick hon i kopplet försöka gå bredvid mig en längre bit. Fungerade faktiskt riktigt bra men här har vi en bit kvar innan det sitter utan att jag hela tiden jobbar med henne. Dessutom är det helt omöjligt om vi har sällskap av någon annan hund. Då går hon som klistrad helst på den andra hunden (om det är någon av hennes kompisar) Men vi får träna på. Idag har jag även försökt träna lite ligg utomhus. Hittade en lite torrare plätt där jag bad henne ligga gick sedan någon meter bort och sedan tillbaka och ställde mig på hennes sida. Ella gillar inte att ligga utomhus men idag fungerade det faktiskt. Men jag var ju nära henne hela tiden. Så om det bara blir lite torrare så är detta ett moment vi behöver träna på, mycket.

Känner att vi har mycket träning att göra men det kanske går framåt med småsteg. Mest beror det på mig att verkligen gå in för att träna Ella varje dag efter något smart mönster så att det inte blir tråkigt samtidigt som vi kommer framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0