Vad gör Ella på bussen?

Är något jag länge funderat på. Vi åker ju buss till jobbet ganska ofta och ALLTID ska hon ligga mitt i gången. Folk får ta stora steg över henne utan att hon lyfter ens på huvudet. Risken att ramla är ju ganska stor på en krängande buss. Men det berör inte Ella.

Nu har jag förstått att hon har det ganska roligt där på bussen. Vilka luktintryck hon måste få. I rusningstrafiken är det väl som att läsa lokaltidningen. Vem hör ihop med vem? Vilka har hund och hur har de det hemma hos sig :-)

Idag var det likadant. dessutom var bussen full så jag fick stå halva vägen medan Ella ligger förnöjd i mittgången. Efter halva sträckan får jag dock en sittplats och på kliver en stor schäfer. Av någon anledning verkar inte schäfrar gilla små svarta ullbollar. Hunden drar direkt fram till Ella på den fulla bussen. Ella lyckas på något konstigt sätt hoppa upp i mitt knä där hon står och brummar lite och visar troligen sina vita fina tänder. Damen bredvid mig blir besvärad över situationen och tar sig bakåt i bussen. JAg håller undan schäfern med min sko/fot.
Husse tar först då ur sina hörlurar och "lugnar" mig med att hunden är så snäll så. de går ialla fall vidare i bussen och jag får släppa ner min lilla knähund.
Det är en av få gånger jag fått ha Ella i knät sedan hon var valp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0