Julledigt

Vad härligt det är att vara lite ledig. Gårdagens eftermiddagspromenad fick vi med oss grabbarna på. De var inte så jätteglada när jag ville lägga ett spår innan vi gav oss in i skogen. Inte heller när jag satte på Ella selen efter promenaden. Men gladare var Ella och jag. Nu viftade svansen och Ella gav sig av, innan jag var riktigt redo, i lagom tempo rakt i spåret. Jag hade gjort 4 vinklar vilka hon klarade galant. Sedan hade jag lagt ut en liten tändsticksask med leverpastej som Ella slukade. Igår hade jag också tagit mig tid att läsa nya Canistidningen och lagt ut 2 spårslut så efter första asken leverpastej fortsatte Ella stabilt de 30 metrarna till till sista paketet leverpastej. Det allra bästa var den viftade svansen och glädjen i Ellas steg. Julledigheten är härlig och vilken möjlighet att träna hund :-)

Dagen har gått i det sociala tecknet. Från grötfrukost till middag med släkt. Som dessutom mellanåt betett sig riktigt konstigt genom att leka charader.  Jättespännande tycker Ella som dessutom har försökt hitta katten hos farmor och farfar. De har ännu inte stött samman men vistats i samma rum. Mest orolig är matte som tror Ella skulle jaga katten runt runt så att grejerna skulle gå sönder.
 
Innan släktkalaset tog vi en promenad med lite lydnadsträning på fotbollsplanen. Som belöning hade jag idag en studsboll med istället för en tennisboll. Det tyckte Ella var superroligt nästan för roligt. Vilket innebar att hon blev för het på gröten och hamnade för ofta för långt fram vid fotgående.
Dessutom tog det dubbel så lång tid mellan repitetionerna då Den studsade härsan och tvärsan ö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0