Hund08

Ännu en hundutställning har gått av stapeln. Denna gång HUND 08, SKK Internationella utställning. 26 perros var anmälda. Däribland Peppar, Chanja och Dita vilket gjorde att jag bestämde mig för att ta en sväng dit. Det är ju så hiskeligt tidigt på morgonen och på gott och ont verkar det som om Perron är först ut på banan. Jag missade därför början, tråkigt nog. Men fick träffa och kolla in Peppar och resterande Perro Rizados gänget och mattar och hussar med DIta och Chanja. Det är alltid lika roligt att träffa dem.


Här är en bild på vackra Dita

Bra kritik fick de och de uppförde sig jättebra i ringen. Kul var också att Perro Rizados vann avelsgrupp :-) Heja Åsa och Julia.

Det är också kul att mingla lite med Perro uppfödare/ägare och se olika typer av Perros. De skiljer sig endel åt både på sätt och utseende. Efter utställningen blev det fika och därefter hundshopping med Sanna och Peppar. Peppar uppskattade inte riktigt att behöva vara provdocka för benvärmare eller sele.
Men eftersom jag tidigare testat Peppars sele på Ella så var det enkelt att köpa.


Ett nytt bra sele från Hugo & Hedda med reflex. 

Det blev ett nytt sele då det gamla förknippas av mig och Ella med då Ella blev överkörd.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Hej svejs!

Det var jättekul att du kom och tittade på mig i söndags! Matte shoppade också - jag har fått ett nytt täcke så jag inte ska frysa när jag är i bilen. Men man kan inte ha täcke när man går på promenad. Varför? Jo för man kan inte kissa då!

2008-12-11 @ 21:18:08
URL: http://peppar-perro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0