3 spår och svansen börjar komma tillbaka

Har hunnit lägga ett spår varje morgon vilket innebär 3 spår så här långt. Håller mig fortfarande på lätta spår och inte alltför långa. Nu har det gällt att få upp motivationen. För tre dagar sedan hade jag en hund med slokande svans, igår kom svansen upp en bit och idag har den nästan varit glad och förväntansfull :-)
Precis vad jag önskat.

Idag behövde dessutom Ella ingen peptalk utan klarade sig själv riktigt bra. Ibland tyckte jag att hon gick för långt från spårkärnan men samtidigt låg vinden på från sidan så till viss del är det kanske förståeligt.
Jag måste hålla mer koll på vinden när jag lägger spåret, är väl slutsatsen jag får dra.
Efter att ha hittat sin belöning (en liten burk med leverpastej) så tog jag av henne selen då fortsätter hon spåra mina fotspår, så hon var ganska laddad. När jag sedan vänder tillbaka för att hämta snitslarna så springer hon före och markerar alla fyra. Kanske också en slutsats jag får dra. Lita på hunden och sluta snitsla.

På spårkursen på Hundcampus fick vi lära oss lägga spår utan snitslar. Men just nu verkar min hjärna svämma över med information så jag behöver stöd för att veta att vi går rätt.

Nej, nu måste julstöket avslutas inför gästerna i morgon. Om jag hinner göra allt klart idag så får Ella ett spår i morgon också annars får det vänta till juldagen.

 

Kommentarer
Postat av: Anneli

God Jul&Gott Nytt År önskar Anneli&Nanna med flock

2008-12-23 @ 21:49:38
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Ki

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!

önskar vi Er från Onsala!!



Ki och pojkarna!

2008-12-24 @ 13:41:06
URL: http://www.fozzie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0