Vintern rasat ut....

accompanjerade vår träning idag nere på samfälligheten. Bland alla människor tog jag tillfället i akt att träna lite sitt, ligg, fot, inkallning (fast utan långt avstånd). Kanske lite okoncentrerat men det fungerade. Snabbt kommer lägganderna och okoncentrationen gjorde ibland att hon inte hörde kommandot utan bjöd på alla möjliga beteenden som sitta "vackert" istället för sitt och la sig ner istället för att komma och sätta sig vid min sida.
Men jag är mycket nöjd, då det var många människor som hela tiden gick, sprang och/eller sjöng runt omkring oss. Vi har som tradition att besöka denna festplats varje valborg och midsommar. Jag tror antalet människor slog rekord i år. Uppskattar någonstans mellan 2-300 personer. Flera kom fram för att klappa Ella och det fungerade fint. Någon t.o.m. på huvudet, fast de flesta gjorde som vi föredrar sätter sig på huk och Ella får ta kontakt själv och accepterar då att bli klappad.
Maken tog på sig att gå Nattvandringen och kom precis hem. De hade stött på stora gäng, bråk, langning och fylla. Nattvandring är nyttigt att göra även om ens egna barn inte för tillfället springer ute. Jag satt hemma i godan ro med hund och barn kollade på film, drack cider och käkade godis.
Johan arbetade hårt nere vid elden tillsammans med alla andra barn samlandes grenar som de kastade på elden. Dessutom kastades stenkulor in som skulle sprängas. Vet inte om de lyckades med det. Dottern hittade sitt kompisgäng där nere som hon hängde med ett tag. Äldsta sonen följde med en stund men hitta inga han kände så då drog han hem.

image256

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0